Planning
Startdatum: 23-07-2018

De Digitale Agenda Gemeenten 2024 is de opvolger van de eerste gemeentebrede Digitale Agenda (2015-2020) en vormt de invulling van de meerjarige agenda voor de opgave 'Informatiesamenleving'.
Digitalisering is niet meer alleen een onderwerp van de ICT-afdeling, maar verschuift naar de kern van de samenleving en het functioneren van de overheid. Dat leidt tot een aantal veranderingen ten opzichte van de Digitale Agenda 2020.
De nadruk komt meer te liggen op ‘(digitale) samenleving’ en ‘overheid’, in plaats van op digitale infrastructuur en overheid.



Toelichting

O

Kwaliteit

In 2020 is er visie online dienstverlening vastgesteld. Hierin zijn  ambities opgenomen op het gebied van digitale dienstverlening, website en toegankelijkheid.  De daadwerkelijk implementatie van deze visie zal grotendeels  in 2021 plaatsvinden.

In 2020 zijn we gestart met het meten van succesratio's van een aantal digitale webformulieren (aanvragen uittreksel BRP, doorgeven verhuizing, aangifte overlijden). Webformulieren vormen voor inwoners en bedrijven de toegangspoort tot onze digitale dienstverlening. De succesratio geeft inzicht in de gebruiksvriendelijkheid van onze webformulieren. De ratio meet het aantal online aanvragen en zet deze af tegen het aantal voltooide aanvragen.