Wij verbeteren de dienstverlening aan ondernemers.
Omschrijving (toelichting)
In een onderzoek (2018) naar de MKB-vriendelijkste gemeente scoorde de dienstverlening van de gemeente minder gunstig. Daarom is in 2020 een project gestart om onze dienstverlening te verbeteren. De uitkomsten van het volgende onderzoek MKB-vriendelijkste gemeente gebruiken we om de resultaten en effecten van het project te monitoren.
Kwaliteit (toelichting)
In 2022 heeft er geen onderzoek plaats gevonden naar de MKB-vriendelijkste gemeente.
Economische Zaken heeft een nieuwe accountmanagement opzet gemaakt en heeft een start gemaakt met het structurele accountmanagement. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf stemmen we onze communicatie daarop af. Naast de periodieke nieuwsbrief is er een duidelijk verschuiving naar meer 1-op-1 contact tussen de bedrijven en de Gemeente. In het contact met de ondernemers maken we ook gebruik van de socialmedia kanalen van de Gemeente.
Naast de bedrijfscontacten spreken we ook structureel af met de besturen van de ondernemersverenigingen.
Door de verschillende vragen van de ondernemers elke keer vanuit de verschillende disciplines gezamenlijk op te pakken ontstaat er een integrale aanpak.