We voeren een communicatiecampagne uit
Omschrijving (toelichting)
De energietransitie vraagt (maximale) betrokkenheid van inwoners, ondernemers, bedrijven, maatschappelijke organisaties, de raad en de collega's in onze gemeente. We gaan daarom via verschillende communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen inspireren en enthousiasmeren. Met gesprekken en (dorpen)netwerkbijeenkomsten houden wij de vinger aan de pols, halen we op wat er leeft en stemmen daar de communicatie op af.
Kwaliteit (indicator)
Kwaliteit (toelichting)
In diverse communicatiecampagnes, o.a. De groene Tour, de RES 1.0 en de Transitievisie Warmte en de Regeling Reductie Energieverbruik (RRE) en de Regeling Reductie Energieverbruik Woningen (RREW) is aandacht besteed aan de energietransitie. Er is een webpagina ingericht. Er waren diverse publicaties in de SA!. We hebben een netwerkbijeenkomst voor de energiewerkgroepen en energiecoöperaties georganiseerd. Ook hebben wij een zestal webinars over verduurzamen van woningen en gebouwen georganiseerd. Vijfhonderd huishoudens hebben gebruik gemaakt van de subsidie voor energiebesparende maatregelen onder de RRE. In het laatste kwartaal zijn 2000 vouchers beschikbaar gesteld voor energiebesparende maatregelen onder de RREW. Aan het eind van dat jaar waren deze grotendeels al vergeven.