Omschrijving (toelichting)

De vijf gemeenten in Zuidoost-Friesland participeren in de Toerisme Regiomarketing Zuidoost-Friesland (TRZF) om zo de toeristische mogelijkheden binnen de regio Zuidoost-Friesland, en dus ook Opsterland, te versterken. Het plan van aanpak van de TRZF geeft een nieuwe positionering aan van Zuidoost Friesland als Het Andere Friesland. De toeristische ondernemers, bewoners, gemeenten en organisaties van Zuidoost-Friesland dragen de regio uit als een fantastische en aantrekkelijke bestemming. Toerisme en recreatie is in de Regiodeal Zuidoost Friesland een belangrijk verbindend thema.  

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

De Toerisme Regiomarketing Zuidoost Friesland heeft zich, ondanks de aanwezigheid van corona, volop ingezet op marketing van de regio Zuidoost Friesland. Zo werd er een regionale persreis voor 6 outdoor bloggers georganiseerd, werden er diverse printmaterialen ontwikkeld (inspiratiekaart Zuidoost Friesland, beleefposter en –flyers, Turfroutekaart) en vonden er verschillende onlinecampagnes plaats (Google & Social Ads). Daarnaast werd een grote reviewcampagne gestart, waarin ondernemers hebben geleerd hun reviews te managen en verbeteren en waarin bezoekers en toeristen actief zijn benaderd om een review achter te laten.
Verder zijn er binnen de regio tien Beleefroutes ontwikkeld en gelanceerd. Het betreft wandel- en fietsroutes en één autoroute waarin via een digitale audiobeleving de verhalen van Zuidoost Friesland tot hun recht komen. Ook hiervoor is printmateriaal ontwikkeld.