Toeristen worden uitgenodigd om naar Opsterland te komen en om langer te verblijven in onze gemeente
Omschrijving (toelichting)
Kwaliteit (indicator)
Kwaliteit (toelichting)
De Toerisme Regiomarketing Zuidoost Friesland heeft zich, ondanks de aanwezigheid van corona, volop ingezet op marketing van de regio Zuidoost Friesland. Zo werd er een regionale persreis voor 6 outdoor bloggers georganiseerd, werden er diverse printmaterialen ontwikkeld (inspiratiekaart Zuidoost Friesland, beleefposter en –flyers, Turfroutekaart) en vonden er verschillende onlinecampagnes plaats (Google & Social Ads). Daarnaast werd een grote reviewcampagne gestart, waarin ondernemers hebben geleerd hun reviews te managen en verbeteren en waarin bezoekers en toeristen actief zijn benaderd om een review achter te laten.
Verder zijn er binnen de regio tien Beleefroutes ontwikkeld en gelanceerd. Het betreft wandel- en fietsroutes en één autoroute waarin via een digitale audiobeleving de verhalen van Zuidoost Friesland tot hun recht komen. Ook hiervoor is printmateriaal ontwikkeld.